Bombardier wygrał bardzo duży przetarg na budowę i utrzymanie dwóch linii monoraila w stolicy Egiptu, Kairze. Docelowo cały kontrakt może być wart ponad 3 mld euro. Połączy najważniejsze dzielnice miasta z Gizą.
Planowany monorail ma połączyć dzielnicę rządową ze wschodnią częścią miasta. Ten odcinek ma liczyć 54 km. Druga linia o długości 42 km będzie biegła od Madinat as-Sadis min Uktubar, czyli „Miasta 6 października”, które jest uniwersyteckim przedmieściem Kairu, do położonej na przeciwległym brzegu Nilu Gizy, znanej z piramid.
Bombardier został wybrany w przetargu, choć jeszcze nie podpisano umowy. Kanadyjski koncern przeprowadzi prace projektowe i budowlane, wycenione na ok 1,2 mld euro, będzie odpowiedzialny za 15-letnie utrzymanie linii, które może zostać przedłużone o kolejne 15 lat, co wyceniono w sumie na 1,1 mld euro, a także dostarczy tabor, czyli wg planów 70 czterowagonowych pojazdów. Całość kontraktu jest oceniana na ok. 3 mld euro.
Monorailowe pociągi mają zostać wyprodukowane w fabryce Bombardiera w brytyjskim Derby i być dostarczane etapami w latach 2021–24. Z kolei prace budowlane mają zostać przeprowadzone we współpracy z lokalnymi partnerami – Orascom Construction i Arab Contractors. Według założeń projektowych sprzed dwóch lat kairski monorail ma przewozić ćwierć miliona pasażerów w ciągu doby.
Co ciekawe Bombardier i egipscy partnerzy pokonali w przetargu ofertę przedstawioną przez egipskich wojskowych. Chodzi o konsorcjum malezyjskiej firmy Scomi, egipskiego Ministerstwa Produkcji Wojskowej i Arabtec Construction. Trzecią ofertą była propozycja chińsko–egipska. Przedstawiło ją konsorcjum CRRC, China Railway Construction Corporation i egipskich firm Concorde i Samcom.